ملاقات انجمن داروسازان استان با نماینده اردکان


محمدرضا تابش:پرداخت مطالبات معوق پزشکان؛داروخانه داران و کلیه عوامل فعال در حرفه پزشکی توسط سازمان های بیمه ای ضروری است


اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان استان یزد در ملاقات با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، مشکلات جامعه داروسازان و داروخانه های استان را مطرح و خواستار حمایت نماینده اردکان در مرتفع شدن آنها شدند.

نماینده مردم اردکان با تقدیر از مجموعه داروسازان استان یزد ، کار داروسازان ، متصدیان داروخانه ها و کلیه افراد شاغل در این عرصه تخصصی که با درمان و سلامت جامعه سر و کار دارند را کاری سترگ و ستودنی و مکمل اقدامات پزشکان دانست و با بیان اینکه شاغلین در این حرفه متناسب با زحمات و مشقات زیادی که متحمل می شوند از ثمرات کارهایشان بهره مند نمی گردند افزود: تاخیر و عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها از سوی سازمانهای بیمه ای آثار سوئی را بر داروخانه ها گذاشته که امیدواریم تا با گشایشی که این سازمانها در زمینه مالی پیدا خواهند کرد به نحو مطلوبتری عمل شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: البته محول شدن تکالیفی به سازمانهای بیمه ای ، بدون تامبن بار مالی ناشی از آن، در بوجود آمدن وضعیت فعلی نقش مهمی را ایفا نموده که در قانون برنامه پنجم حکم شده تا بار مالی مصوبات تامین گردد همچنین با لحاظ نمودن 10 درصد از درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه ها به بخش بهداشت و درمان این معظل تا حد زیادی مرتفع خواهد گردید و امیدواریم تا با کاستن از سهم مردم در تامین هزینه های درمان و روانترساختن گردش مالی این بخش ، پرداخت مطالبات پزشکان،داروخانه داران،آزمایشگاهها و مجموعا همه عوامل فعال در عرصه بهداشت و درمان کشور به صورت مطلوب تر و سریعتر صورت گیرد.

محمدرضا تابش در ادامه افزود: نگاه دولت نیز با الهام از اصل 44 قانون اساسی می بایست تقویت بخش خصوصی باشد و متخصصانی که نسبت به ایجاد داروخانه اقدام نموده اند را مورد حمایت قرار دهد و نباید تبعیضی بین داروخانه های دولتی و خصوصی در اختصاص سهمیه دارویی و پرداخت مطالبات و غیره مشاهده شود.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش بر همسو نمودن فعالیت تشکلها و انجمنهای فعال در این عرصه تاکید نمود و قول پیگیری موارد مطروحه در این جلسه را داد.

محمدرضا تابش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی عمدتا مطلوب توسط بخش خصوصی شاغل در استان یزد که در خیلی از موارد پایین تر از تعرفه های نظام پزشکی انجام می پذیرد ، قابل تقدیر دانست و گفت مجموعه های خصوصی ارائه دهنده خدمات درمانی استان یزد در سطح کشور الگوست.اینها باید تقویت شوند و اگر در مواردی جزئی اشکالاتی به کار آنها وارد است مرتفع گردد.

در ابتدای این دیدار که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد،دکتر امامزاده یزدی رئیس انجمن داروسازان استان یزد با تشریح وضعیت داروسازان و داروخانه های این استان ، برخی مشکلات این حوزه کاری از جمله نحوه پرداخت مطالبات ، تعرفه حق فنی ، افزایش هزینه ساخت داروخانه و مطب پزشکان با طرح جدید شورای شهر یزد و . . . . را برشمرد و از نماینده اردکان استمداد طلبید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا